Korte inhoud activiteiten

Schaatsen

Deze activiteit kan alleen plaatsvinden indien er in de naaste omgeving een kunstijsbaan is. Logischerwijs zal er alleen gedurende de wintermaanden (oktober - maart) geschaatst worden.

Zwemmen

Dit kan men individueel doen. Met een individuele bedrijfssportpas kan men in het wedstrijdbad "baantjes trekken" op uren en dagen dat er trimzwemmen is in het zwembad ter plaatse.

Lopen

De lopers kunnen terecht bij de plaatselijke atletiekvereniging. Hier wordt twee keer per week gelopen onder deskundige leiding. Wanneer men zich hiervoor opgeeft kan men zelf kiezen of men 1 of 2 keer per week wil gaan lopen.

Bootcamp

Bootcamp is een trainingsvorm uitgevoerd in de buitenlucht waarbij men individueel of samen in teamverband uitdagende oefeningen uitvoert. Bootcamp betekend dus buiten, geen warme fitnesszaal, maar met je voeten en handen in het zand of in de modder. Tijdens een bootcamptrainig maakt men veelal gebruik van ”natuurlijke ” obstakels, denk hierbij aan boomstammen, slootjes, los zand maar ook in parken bijvoorbeeld speeltoestellen of bankjes.

Het doel van deze training is om op fysiek gebied te groeien in kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen, coördinatie en snelheid. Maar naast de fysieke component speelt natuurlijk ook het mentale en sociale aspect een belangrijke rol. Bootcamp leert je doorzetten, samenwerken en kweekt een sterkere mentaliteit en discipline.

Yoga

De Yogalessen zijn gericht op de bevordering of herstel van de harmonie en balans tussen lichamelijk en psychisch functioneren. Hierbij vormen lichaams- en ademhalingsoefeningen belangrijke onderdelen. Het is gewenst om tijdens de lessen warme behaaglijk zittende kleding te dragen en een dekentje of slaapzak mee te nemen.

Aerobics/Steps

Muziek vormt een wezenlijk onderdeel voor aerobics/steps. Tijdens de lessen zal aandacht besteed worden aan het versterken van de belangrijkste spieren en het verbeteren van de algehele lichamelijke conditie.

Spinning

Spinning is staand of zittend fietsen op een speciale stationaire fiets, waarbij muziek gebruikt wordt onder leiding van een spinninginstructeur. Tijdens de workout wordt de weerstand van de fiets aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De oefeningen bestaan uit onder andere een vlakke weg, een heuvel en sprints (of combinaties daarvan). Omdat er veel verschillende ritmes in een spinningles gebruikt worden en door de diverse zittende en staande technieken ontstaat een positief trainingseffect op hart, longen en beenspieren. De weerstand kan per individu verschillend afgesteld worden, hij of zij bepaalt zelf de zwaarte van de training, eventueel met gebruik van een hartslagmeter.

Fitness

Bij fitness kan men na de warming-up een persoonlijk schema krijgen die of gericht is op spierkracht verbetering of de verbetering van de algehele conditie of een combinatie van beide. In het eerste geval zal men meer met gewichten en apparaten werken. In het tweede geval zal men meer gebruik maken van de fiets, lopende band, roei- en/of step-apparaat.

Badminton

Deelnemers bedrijfssport worden lid van badmintonvereniging "De Racketeers" (Emmen) en kunnen gebruik maken van de faciliteiten zoals "De Racketeers" die aan zijn leden biedt.

Aquarobic

Aquarobic wordt gedaan in kniediep tot heupdiep water, dit heeft als voordeel dat ook ongeoefende zwemmers aan deze aktiviteit deel kunnen nemen. Tijdens de lessen worden alle spieren van armen, benen en romp op een pittige manier aangesproken. De oefeningen zullen ondersteund worden door muziek.

Aquajoggen

Aquajoggen is lopen in diep water in een zweeftoestand, waarbij gebruik gemaakt wordt van een wet-belt. Deze wet-belt zorgt ervoor dat het hoofd, nek en schouders boven water blijven. Door het wegvallen van de zwaartekracht en de weerstand van het water is er een continu mild spiergebruik. Doel is het verbeteren van het algehele uithoudingsvermogen.

Zumba

Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals de salsa, merengue en samba. Bij zumba worden fitnessoefeningen op muziek gedaan, dit is te vergelijken met aerobics.

Powerwalk

Powerwalk zit tussen gewoon wandelen en hardlopen in (5-7 km/u), afgewisseld met spierversterkende oefeningen. Het is een heerlijke vorm van lichaamsbeweging voor alle leeftijden. Lekker stevig doorstappen, waardoor je je fitter en sterker voelt, conditie en spierkracht opbouwt, efficiënter calorieën verbrandt en in vorm blijft. 

Samen een fikse wandeling maken. Ieder op eigen niveau. Lekker buiten bezig in de frisse lucht. Want dat is wat Powerwalk is. Als je 45 minuten kunt wandelen kun je ook powerwalken.

Pilates

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.

Roeien

Roeien is zowel een zomer- als wintersport. Alleen vorst, ijs, mist en storm kunnen roeien onmogelijk maken. Eerst dient men een aantal instructielessen te volgen. Hierdoor leert men goed en blessurevrij te roeien. Na de instructie kan men zelfstandig roeien.

Tennis

Deelnemers bedrijfssport worden lid van TC de Weide (Hoogeveen) en kunnen gebruik maken van de faciliteiten zoals TC de Weide die aan zijn leden biedt